Home

 TexelSup.nl

SUPPEN IS HIP!! Een paar jaar geleden stonden de bladen vol met suppende celebs. Als iets in Amerika een hit is dan hoef je niet lang te wachten voordat het overwaait naar Nederland. Inmiddels kun je dan ook op verschillende plaatsen in Nederland suppen. Google het en je vindt genoeg mogelijkheden bij jou in de buurt. Omdat je met suppen bijna elke spier in je lichaam gebruikt verbrand je aardig wat calorieën! Met het paddelen train je je armen, bovenlichaam, buikspieren, rug en benen. Doordat je je lichaam continu in balans moet houden tijdens het staan en het paddelen train je veel kleine en grote spiergroepen. Tevens is het hilarisch hoe mensen soms hun balans verliezen en koppie onder gaan…! Calorieën verbruik per uur: tussen de 500 -700 kcal !!! Veel mensen zullen het suppen  een keer ervaren doordat ze hebben deelgenomen aan een clinic, bijvoorbeeld in de vorm van een bedrijfsuitje of vrijgezellenfeest.

Tijdens een clinic sta je gemiddeld 1-3uur op een board. In het begin zal je starten op je knieën om vervolgens al snel te kunnen gaan staan. De een gaat dit soepel af, de ander heeft hier wat moeite mee omdat de benen niet op lijken te houden met trillen. Na ongeveer 2 uur stap je weer af en zal je de volgende dag hier en daar wat spieren voelen. Dit is niet vreemd want met suppen gebruik je nagenoeg je hele lichaam en zal je de eerste keer vooral de spieren voelen die je normaal gesproken in je dagelijks leven nauwelijks aanspreekt.

Het volgen van een clinic is leuk, helemaal om kennis te maken met het suppen. Spreekt het suppen je aan? Kom dan eens (terug) bij TexelSup. Wij geven namelijk ook (introductie)lessen. In kleine groepjes gaan we het water op om de techniek verder uit te werken en te verbeteren. Je zult merken dat je steeds meer ontspannen op het board staat en het suppen kunt gaan ervaren als een zeer ontspannende activiteit of als juist als een (intensieve) workout. Het suppen wordt nu eigenlijk pas echt leuk.

Deze introductie- lessen bestaan uit een 3 tot 5 tal lessen waarbij techniek, houding, veiligheid en materiaalgebruik centraal staan.Het is ook mogelijk privéles te krijgen. Alleen of met een groepje van maximaal 3 personen gaan we het water op en behandelen de bovenstaande zaken. Afhankelijk van de wensen zullen deze lessen of de ontspannende kant opgaan of juist de extra inspannende kant.